بانکداري بدون ربا در اين ۲۹ سال براي اقتصاد کشور چه کرد
بچه هاي اقتصاد 90 دانشگاه باهنر كرمان
درباره وبلاگ


مهم اين نيست که قطره باشي يا اقيانوس، مهم اين است که آسمان در تو منعکس شود. _____________ سلام اينجا محله ماست البته هركي اومد قدمش روي چشامون اينجا به وجود اومده براي خوش بودن پس نياي بگي اين چه وبلاگيه كه اسمش اقتصاد ولي مطلب اقتصادي نميزاره اخه اينجا حس درس ودانشگاه نيست پس خوش باشين گلايي كه مياينن ممنون www.economy90.uk.ac.gmail.comاينم ايميل اگه نكته اي خصوصي ميخواستين بگين به اينجا بفرستين

بانکداري بدون ربا در اين ۲۹ سال براي اقتصاد کشور چه کرد

  - نماينده مردم مشهد و کلات با انتقاد از نحوه اجراي قانون بانکداري بدون ربا گفت: متاسفانه اجراي نامناسب اين قانون جاي اين سوال را گذاشته است که بانکداري بدون ربا پس از ۲۹ سال اجرا براي اقتصاد کشور چه کرد.

به گزارش خبرگزاري موج، محمدحسين حسين زاده بحريني در نشست علني امروز (سه شنبه ۲۳ خرداد) سوالات خود را مربوط به مدير کل بانک مرکزي دانست و گفت: آنچه که به عنوان بانکداري اسلامي يا به تصريح نام قانوني آن قانون بانکداري بدون ربا ناميده مي شود مطالبه کل مردم جامعه است.
نماينده مردم مشهد و کلات با بيان اين که قانون بانکداري بدون ربا فقط مطالبه متدينين جامعه نيست افزود: متاسفانه تصور اين است که اين قانون فقط درخواست متدينين جامعه است.
وي ادامه داد: قانون بانکداري بدون ربا حدود ۲۹ سال است در حال اجراست و سوال اينجاست که توقع همه جامعه براي اجرايي شدن اين قانون چقدر واقعا اجرايي شده است.
حسين زاده بحريني با بيان اين که سوال اصحاب کسب و کار و توليدکنندگان جامعه اين است که اين قانون در اين ۲۹ سال براي اقتصاد ايران چه کرده است, اضافه کرد: مطالعات من نشان مي دهد که اصل قانون بانکداري بدون ربا يک قانون مترقي است که اگر امروز اين قانون به مراجع عظام تقليد عرضه کنيم هيچ ايراد فقهي از آن نخواهند گرفت.
وي ادامه داد: اما همين قانوني که مبناي دقيق فقهي دارد به دليل اجراي نامناسب هم متدينين جامعه را آزرده کرده و هم اين شبهه را در جامعه دامن زده است که بانک جمهوري اسلامي به يک بانک ربوي تبديل شده است.
نماينده مردم مشهد و کلات با بيان اين که متاسفانه اجراي نادرست اين قانون اقتصاد کشور ما را فلج کرده است خطاب به رئيس بانک مرکزي گفت: امروز در دنيا دو سيستم بانکداري مطرح است و بانکداري اسلامي شباهت بيشتري به سيستم بانکداري يونيورسال دارد.
وي ادامه داد: متاسفانه آنچه در اقتصاد ما اتفاق افتاده است اين است که ما يک قانون فقهي خوب و درست را در جامعه مطرح و به تصويب رسانده ايم و شوراي نگهبان آن را تصويب کرده اما اين قانون به دليل سيستم عملياتي نامناسب مروج ربا در جامعه ما شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 267
تعداد نظرات : 400
تعداد آنلاین : 1

Online User